19 Haziran 2014 Perşembe

Çocuğum kitap okumayı sevmiyor

   Merhaba,
Sanırım çoğu anne,babanın sıkıntısı çocuklarının kitap okuma alışkanlığının olmaması.Annelerden ''Çocuğuma ne kadar kitap alsam da okumuyor.'' Diye laflar duyuyorum.Peki neden çocuklar kitap okumaz? Kitap okutmak için ne yapmalıyız?


Ben bunları maddeler halinde yazayım.

1-)Çocuğunuza İstediği Türden Kitabı Almıyorsunuz Veya Alamıyorsunuz.

Bu kitap okuma alışkanlığı kazandırmak için en etkili yöntem.Çocuğunuza ne tür kitaplardan hoşlandığını sorun.Kitap almaya birlikte gidin.Eğer ilgisini çeken kitap yoksa bulmaya gayret göstermelisiniz.İmkanınız varsa internetten sipariş etmeye çalışın.Hem bu sayede çocuğunuzun ilgisi de artar.


2-)Çocuğunuzun Kitap Okumasını İstiyorsanız,Sizde Okumalısınız.

Her şey ailede başlar diye boşuna denmiyor sanırım.Eğer sizde kitap okursanız,çocuğunuz da sizinle birlikte kitap okumaktan hoşlanacaktır.Hatta ailecek kitap okuma saati yapın ve bütün aile belirlediğiniz saat boyunca kitap okuyun.Emin olun bu yöntem çok işe yarayacak. :)


3-)Çocuğunuza Kitap Okumanın Yararlarını Anlatın.

Çocuğunuz yararlarını gördükçe okuması gerektiğini anlayacaktır.Fakat anlatmanın da bir kuralı olmalıdır.Kafa karıştıracak şekilde ya da ayrıntılı bir şekilde değil merak uyandıracak şekilde anlatmanız daha iyi olacaktır.


4-)Kitap Okumayı Seven Kişilerle Muhatap Etmeye Çalışın.

Çocuğunuz etrafındaki kişilere özenir.Bu kaç yaşında olursa olsun.Başkası sayesinde sizin çocuğunuzda kitap okuma alışkanlığı kazanabilir. :)


5-)Kitap Alırken Araştırın

Çocuğunuza kitap alacaksanız iyice araştırmanız gerekir.Alacağınız kitapların önceden alan kişilerin yorumlarına internetten bakabilirsiniz.Bu sizin yararınıza olur.Eğer iyi yorumlar varsa gönül rahatlığıyla alabilirsiniz.


Umarım yardımcı olmuşumdur. :)



Devamını Oku

Arkadaşların Başarısızlığa Etkisi

   Matematik başarısızlığında arkadaş etkisi hiç de küçümsenmez.Özellikler ergenlik çağındaki birisi için,arkadaşı ailesinden,öğretmeninden daha önemlidir.İşte bu dönemdeki arkadaşlık ilişkilerinde ve muhabbetlerinde ''matematik korkusunun'' öğrencilerin en ufak hücrelerine kadar yerleşmesinde çok büyük etkisi vardır.
   Bu dönemde arkadaşlarınızı üçe ayırabilirsiniz.Bunlar:


1-)Hep Başarısızlık Yaşayanlar

   Bu arkadaşlarınız size zarar vermek istemezler ama yaşadıkları başarısızlıklar onlar için normaldir artık.Başarı için yapmaları gerekenleri yapmazlar.En küçük başarısızlıkta vazgeçerler.Onlara göre başarılarını annesi,babası,öğretmeni ve hatta arkadaşları engellemektedir.Onlar için matematik zordur,matematik öğretmeni gıcıktır.Aslında matematikte başarılı olmak onlar için önemli değildir.

   Bu arkadaşların zararlı düşüncelerini ve inanışlarını yanlarındaki arkadaşlarına da bulaştırabilirler.Etrafında matematik dersine hiç girmeden matematik öğretmeni hakkında yorum yapan,hatta hiç konuşmadığı birisi hakkında düşünceleri olan arkadaşlarınız vardır.İşte bu düşünceler onlara başarısızlık yaşayan arkadaşları tarafından bulaştırılmıştır.

   Bu arkadaşlar sürekli etraflarına negatif enerji yayarlar.Kendileri matematikte başarılı olamadıkları için ''boş yere çalışma başaramazsın'' , '' matematik soruları çok zor.'' , ''Bu ders zaten hiçbir işe yaramıyor.'' gibi iletişim virüslerini kulak yoluyla vücudunun hen küçük hücresine kara bulaştırırlar.Bu arkadaşların büyük ihtimalle sana verdikleri zarardan haberdar değildir.


2-)Arkadaşlık İlişkilerinde Çıkar Arayanlar

  Bu arkadaşlar hayatını kontrol altına alıp senin ''başarılı olmanı'' bilerek engellemeye çalışırlar.Çünkü onlar tembel ve başarısızdırlar.Kendi başarısızlıklarını başkalarının başarısızlığı ile örtmeye çalışırlar.Çünkü onlar tembel ve başarısızdırlar.Kendi başarısızlıklarını başkalarının başarısılığı ile örtmeye çalışırlar.Bir sınav sonrası anne babaları;''Bak,Ahmet sınavdan 90 almış,'' dediğinde bu arkadaşların sinir katsayıları tavan yapmaktadır.Pusuda yatan kurtlar gibi senin başarısızlığını beklemektedir.Senin başarısız olman için elinden geleni yapar.


3-)Başarıyı Destekleyen Arkadaşlar

   Bua arkadaşların kötü gününde seninle üzülen,iyi gününde seninle sevinen kişilerdir.Matematik sınavından düşük not aldığında sana moral verirler,diğer sınav için motive ederler.Deneme sınavında matematik netlerin çok iyi çıktığında seni tebrik ederler.Kendileri de başarılı olmak için elinden geleni yaparlar.Aslında tam arkadaş olmanız gereken kişiler bunlardır.
Devamını Oku

18 Haziran 2014 Çarşamba

Anlayarak Hızlı Okuma Kitap Tavsiyesi

   Merhaba arkadaşlar.Bir önceki yazımda sizlere hızlı okuma ile ilgili bir kaç bilgide bulunmuştum.Şimdi ise bununla ilgili bir kitap tanıtımı yapacağım.


    Öncelikle bu anafen yayınlarının hazırlamış olduğu bir kitap.İçinde göz egzersizlerine daha çok önem verilmiş.Kitap benim hoşuma gitti ilk kısımda motivasyonunuzu arttıracak bilgiler verilmiş.Buda sizi daha çok okumaya heveslendiriyor.
   
   Kitap 3 bölümden oluşuyor.Her bölümünde farklı farklı alt başlıkları var.


   İçindekiler Kısmına bakacak olursak:

















































Kitabın içeriğinden bahsedecek olursak bizi daha çok etkinlikler karşılayacak.Bu etkinlikler aslında hızlı okumanın temelini oluşturan etkinlikler.

Birazda kitabın içine bakalım.








SORU-CEVAP


-Kitap Gerçekten İşe Yarıyor mu?

-Aslında evet diyebiliriz.Fakat içindeki yazanları ve uygulamaları harfiyen yerine getirmeniz şartıyla.Sürekli size zaten testler yapıyor.O kısımda ne kadar geliştiğinizi göreceksiniz.


-Bu Kitap Daha Çok Çocuklar İçin mi? Yoksa Her Yaşa Yönelik Bir Kitap mı?

-Her yaşa yönelik bir kitap.Anlatımı çocuksu bir yapıyla değil normal bir anlatım uygulanmış.Yaptıkları etkinlikler ise her yaşa uygun bir şekilde tasarlanmış.


-Kitabın Anlatımı Nasıl?

-Kitabın anlatımı oldukça hoş.İlk önce sorunlara sonra cevaplara değinmiş.Motivasyon arttıracak bilgiler ve sözlerde bu kitapta esirgenmemiş.Etkinlik bol tutulmuş.Etkinlikleri nasıl yapacağınızı,ne aralıkla yapacağınızı da açık bir dilde anlatmış.


-Kitabın Fiyatı Ne Kadar?

-Ben  kitabı 10 liraya aldım.Bu kırtasiyeden kırtasiyeye değişebilir.Fakat bu civarlarda alacağınızı tahmin ediyorum.



Bir daha ki yazımda görüşmek üzere hoşça kalın :)


Devamını Oku

16 Haziran 2014 Pazartesi

Nasıl Hızlı Okunur?

   Merhabalar,
Anlayarak hızlı okumak aslında büyük bir konu.Yani hemen yazdığım makalede hızlı okumayı bekleyemeyiz.Fakat ben size yinede ufak tüyolar vereyim ki biraz daha okumada iyi olun.Yakın bir zamanda da bununla ilgili okuduğum bir kitabı sizlere tanıtayım. :) Hadi başlayalım.

   İlk önce neden hızlı okumalıyız ona bakalım.

  • Sınavda vakit kazanmak için.
  • Okumayı daha keyifli hale getirmek için.
  • Dolu dolu kitaplarınızı daha çabuk bitirmek için.
  • Öğretmeninizin gözdesi olmak için.
  • Okuma,yazmayla ilgili bir işiniz varsa daha çabuk işinizi bitirmek için.










1-)Hızlı okumak önemli bir şeydir fakat anlayarak hızlı okumak daha önemlidir.Eğer anlamayıp sınav anında ya da kitap okurken geri dönüşler yaparsanız.Size bayağı bir zaman kaybı yaşatacaktır.


2-)Hızlı okumak istiyorsanız kitabı biraz geride tutun böylece görüş açınız daha fazla olacak ve gözünüzü daha az hareket ettireceksiniz.Böylece daha hızlı okuma deneyimine kavuşacaksınız.


3-)Kelimeye değil cümleye odaklanın.Mesela ''Ali topu tut'' cümlesinde Ali-----topu------tut yerine direkt olarak Ali topu tut kısmına odaklanmanız daha iyi olacaktır.


4-)Anlayarak okumaya çalışın.Cümlede ne olduğunu anlayın yoksa bir boşluğa düşmüş hissine kapılırsınız.


5-)Aslında hızlı okumanın temelini oluşturan göz kası egzersizleri yapmalısınız.Bunu internet üzerinden ya da kitaptan bulabilirsiniz.Ben bir daha ki yazımda bu tarz bir şeyler yayınlamaya da çalışayım.


6-)Klasik ama bir o kadar önemli olan etken.Hızlı okumak istiyorsanız kitap okuyun. :) Bir şeyi egzersiz yapmadan üst noktaya ulaştıramazsınız değil mi? Hatta bununla ilgili kısa bir anım var.İlkokul 4. sınıftaydım.Hocamız dakikada en fazla kelime okuma yarışması yapardı ve evet tahmininiz doğru ben sonuncu olmuştum. :) 55 kelimeyle sonuncu...Sonunculuğu yedirmedim kendime tabii.O hırsla her sabah okula gitmeden önce bile kitap okuduğumu hatırlıyorum.Bir hafta içinde 55 kelimeden 114 kelimeye çıkması ilginç değil mi ? :) Sizde sürekli okuyun okumayı eğlence haline getirin.


7-)Dakika da kaç kelime okuyorsunuz her gün hesaplayın.Bir çizelge tutun kendinize her gün kitabınızı okuyun dediklerimi yapın.2 günde bir dakikada kaç kelime okuyorsunuz hesaplayın.Sonuca 1 ay sonra şaşıracaksınız. 



Şimdilik burada anlatacaklarım bunlar.Aslında bu konu daha detaylı incelenmesi gerekiyor.Fakat bir makalede uzun olarak yazarsam çoğunuz sıkılacaksınız.O yüzden parçalar halinde her gün bir ekini paylaşmak daha mantıklı olacaktır.

Kendinize iyi bakın hoşçakalın :)

Devamını Oku

15 Haziran 2014 Pazar

En İyi Ders Çalışma Ortamı Nasıl Olmalı?

   Merhaba arkadaşlar.Bir sezonu geride bıraktık.Bu yazımdaki amacım gelecek okul sezonuna en iyi şekilde hazırlanmak için gerekli ders çalışma ortamı hakkında sizlere bilgi vermek.
   
Belki de çoğumuz ders çalışma ortamımız iyi olmamasından kaynaklı bir derslerde düşüş yaşamış olabiliriz.Artık bu düşüşe bir son vermenin vakti geldi diye düşünüyorum.:)



1-)İlk önce odanız sessiz olmalıdır.Yani çalışacağınız odada aileniz olmamalıdır.Eğer buna imkanınız yok ise ailenizi sık sık evden gönderebilirsiniz.  :)


2-)Çalışacağınız odanın duvarlarında kesinlikle dikkat dağıtıcı şeyler yapıştırmayın.Poster vb.


3-)Çalışacağınız odada televizyon,bilgisayar olmaması gerekir.Yani bilgisayar masasında falan ders çalışmaya kalkmayın.Sonra aklınız hep bilgisayarda oluyor. :)


4-)Çalışacağınız oda ders çalışmadan önce havalandırılmış olmalı.Daha çok oksijen daha çok bilgi!


5-)Çalışacağınız odada oda parfümü ve benzeri şeyler varsa kaldırmalısınız.Beyin aynı anda iki işi yapmakta zorlanır.Hem koku duyunuz,hem beyniniz,hem eliniz,hem vücudunuz çalışacak.Biraz beyninize acıyın yahu! :)


6-)Çalışacağınız masa sizin boyunuza uygun olmalı ne küçük ne fazla büyük.Bu büyük bir faktördür.Lütfen buna dikkat ediniz.Sizin boyunuza tam uygun masa seçmeye özen gösteriniz.


7-)Çalışacağınız masa pencereden olduğunca uzak olsun.Yoldaki arabalara,çocuklara,teyzelere bakmaktan ders çalışamıyorsunuz! :)


8-)Odanız ferah olmalı.Evet biliyorum bu hiçbir sitede yazmıyor ama odanızın boya rengi bile önemli. :) Size tavsiyem açık renkli ama fazla cırtlak olmayan bir renk seçimi yapmanız.


9-)Çalışacağınız masada ders çalışacağınız araç gereçler dışında kesinlikle bir şey olmasın.


10-)Son olarak odanızın sıcaklığı tam uygun olmalıdır.Size göre ne sıcak ne de soğuk olmalıdır.Tam kıvamını kendinize göre ayarlayabilirsiniz.


Devamını Oku

İçimde Ders Çalışma İsteği Yok

   Biliyorum biliyorum.Sizde birden heveslenip ders çalışayım derken birden hevesinizin kaçması sonucu ders çalışmak istemiyorsunuz değil mi ? :)

   Haklı olabilirsiniz aslında ilk önce bir hedef belirlemişsinizdir ya da babanız sizi eğer bu sınavı kazanırsan/iyi bir karne getirirsen sana şunu alırım gibi vaatler vermiştir.Sizde hemen ders çalışmak için heveslenir ve ders çalışma girişiminde bulunursunuz.Sonra bu hedefe ulaşabilmek için aklınızdan bütün zorlukları geçirirsiniz ve hevesiniz kaçar.Ya da yeterince istemiyorsunuzdur.Ne güzel başlayacaksınız derse 2 dakika bilgisayarın başına oturayım da hemen başlarım derse diyorsunuz bir bakmışsınız saatler geçmiş.


   Bugün aslında bunun çözümü hakkında konuşacağız.Ben sizi sıkmamak için maddeler halinde yazayım.

1-)Ders çalışmayı canınızın istemesi için öncelikle hedefinizi belirlemelisiniz.Fakat bu heves olmamalıdır.Yani gerçekten olmasını istediğiniz bir şey.


2-)Uzun vadeli hedeflerin yanı sıra bir de kısa vadeli hedefler sizi çalışmaya daha çok itecektir.Mesela lise öğrencisiniz uzun vadeli hedefiniz doktor olmak.Eğer sadece bunu isterseniz çalışma hevesiniz kırılır.Çünkü aklınızdan şunu geçirirsiniz.''Lisede notlarım yüksek olacak,ygs ye gireceğim sonra lys 'si var bu işin onlardan yüksek alacağım.Bir sürü sınavlara gireceğim.Bir sürü iş...'' Sonra çalışma isteği bitiyor! İşte bu yüzden birde kısa vadeli hedef belirleyin.Daha iyi tabir edilecek olursa kendinizi bir bakıma ödüllendirin.Mesela ''karnem iyi gelirse şuraya tatile gideceğiz,akrabalarım benimle gurur duyacak,babamın sırtı yere gelmeyecek.'' Bunun gibi hatırlatmalarla çalışma isteğiniz kırılmaz.


3-)Derse çalışmadan önce ne pahasına olursa olsun bilgisayarı açmayın! ''Mesaj mı gelecek? Boşver akşam bakarsın.Oyunda arkadaşların seni geçecek mi? O bilgisayar oyunu seni kurtarmayacak.''
   Ders çalışmadan önce ve ders aralarında lütfen bilgisayar,televizyona takılmayın.Bir rahatlatıcı müzik yeterlidir.


4-)Arkadaşlarınıza kanmayın! Aslında bir çoğumuz arkadaşlarımız yüzünden başarıya ulaşmayız.Biz bilmesek de etrafımızda başarılı olmamızı istemeyen arkadaşlarımız olabilir.Onlar sizin hevesini kırmaya çalışır ya da ne olacak ya bir gün takılırız daha sınava çok var gibi sözlerle sizi kışkırtırlar. Sınavlardan sonra takılın arkadaşlarınızla.

UMARIM DEDİKLERİME UYARSINIZ :) HERKESE İYİ GÜNLER.. BAŞARI DOLU GÜNLER DİLERİM.

Devamını Oku

14 Haziran 2014 Cumartesi

LYS Sınavına Girerken Dikkat Etmemiz Gereken Noktalar

SINAVA KOŞULSUZ GİRİN

   Sınavlara şartlı girmek düşüncelerin kilitlenmesine neden olabilir.Örneğin ''Sınava girerken sayısal bölümden şu kadar net yapmalıyım,Matematik testinden bu kadar net yapmalıyım.Hata yapmamalıyım.Zamanı yetiştirmeliyim.'' gibi koşullar oluşturmamalıdır.Çünkü oluşturulan her koşul aday için birer tehdit haline gelebilir.Koşul yerine ancak strateji oluşturulabilir.Örneğin,zamanı verimli kullanma stratejisi,kodlama stratejisi gibi.Sınavdan önce ortamlardan uzak kalmak,sınavdan birkaç gün içinde sınava girilecek sınav salonunu görmek sınav kaygısını azaltan faktörlerdendir. 

   Unutmamak gerekir ki,sınav bir ölüm kalım savaşı değildir.Sınava verilen anlam ve bakış açısına göre kaygı  ve motivasyon artar veya azalır.Soruları,kolay veya zor gibi nitelendirmek yerine, seçicilik özelliği daha fazla olan soru olarak görmek -özellikle matematik ve fen sorularına- önyargılı yaklaşılmasına engel olur.Sınav,kişiliğinizi değil bilginizi ölçer.Dolayısıyla sınava nefret geliştirmek yerine,sınavı daha mutlu bir hayat yaşamanız için basamak olarak değerlendirmek psikolojik açıdan daha doğrudur.



SINAVLARDA BAZI ÇOK SEÇİCİ SORULAR OLACAKTIR

   ÖSYM sınav sorularının zorluk derecelerini 5 kategoride değerlendirmektedir.Bunlar %40 herkesin çözebileceği normal zorluktaki sorular, %20 orta derecede zorluktaki sorular, %20 orta derecede kolaylığa sahip sorular,%10 çok seçici sorular olarak sınıflara ayrılmaktadır.

   Buna göre ortalama soruların %70'i tüm adaylar tarafından çözülebilecek türde sorulardır.


SU ŞANA KADAR ÇIKMIŞ SORULAR TEKRAR ÇÖZÜLMELİDİR

   Geçmiş yıllara ait sınav soruları aynı zamanda konu tekrarı işlevini görür.Özellikle sınava yakın öğrenciler konuları tekrar etmek istemez.Bu durum konuların çokluğundan,Daha önceden bazı konulara çalışmaktan kaynaklanır.Bundan dolayı adaylar,geçmiş yıllara ait soruları mutlaka çözmeleri gerekir.

    Çıkmış soruları çözmekle,sınavda hangi konulardan soru geldiğini,soruların mantığını,soruların konulara göre dağılımını,hangi konulardan ne tip soruların sorulabileceğini,soruların zorluk ve kolaylık oranlarını tespit edebileceklerdir.


MATEMATİK SORULARI NASIL ÇÖZÜLÜR YAZIMA BAKMAK İÇİN BURAYA TIKLAYIN

HERKESE BAŞARILAR. :)
Devamını Oku

LYS Stratejiler-2

LYS-4 Testlerine Yönelik Stratejiler

LYS-4 daha çok sözel alanda yapacak adayların gireceği testlerden oluşmaktadır.Özellikle Tarih ve Coğrafya-2'de ders başarı ortalamalarında düşme gözlenmektedir.

Tarih:Soru çözümleri esnasında bilinmeden geçilmemeli ve kesinlikle bir tarih sözlüğü oluşturulmalıdır.
Tarihi kavramlar sözlüğü belki kavramların öncelikle yakalanmasıyla ciddi bir yol alınmış olur.

Coğrafya:Soruları çözerken;bazı soruların cevabı soru metinlerinin içerisinde gizlidir,bu husus dikkate alınmalı ve soru kökleri dikkate alınmalıdır.Her soru içerisinde coğrafyanın bir konusunda kullanılabilecek temel bir bilgi içeriği olabileceği düşünülerek bu bilgiler not alınmalıdır.Özellikle tablo ve grafikli sorularda öğrenciden şekli veya istatistiki bilgileri sadece yorumlaması istenir ve soru köklerindeki olumlu-olumsuz ifadelere dikkat edilmelidir. 

Devamını Oku

LYS Stratejileri

   LYS-1 testlerine yönelik stratejiler

Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yılda 12. sınıf konuları (limit,türev,integral) ağırlığını hissettirebilir.Bu konularla ilgili yapılabilecek en verimli iş geçtiğimiz 3-4 yılın sorularını yeniden çözmek olmalıdır.Geçtiğimiz 3 yılın LYS Matematik testlerindeki soru dağılımında benzerlik gözlenmektedir.Buna göre soruların %15'i 9.1 sınıf konularından  %25'i 10. sınıf konularından, %40'ı 12. sınıf konularından gelmiştir.Bu yıl da soruların benzerlik göstereceği düşünülmektedir.2013-LYS'de özellikle trigonometri,karmaşık sayılar,logaritma,determinant-matris,limit ve süreklilik,türev ve uygulamaları,integral ve uygulamaları banko soru gelecek konulardan olmalıdır.

Devamını Oku

13 Haziran 2014 Cuma

Kitap Tavsiyesi (Halit ERTUĞRUL-Düzceli Mehmet)

   Merhaba arkadaşlar.Ara sıra sizlere güzel kitap tavsiyelerinde bulunmaya çalışıyorum.





   Bugünkü kitabımız ''Düzceli Mehmet'' tesadüf olarak benim adımda Mehmet :) neyse konumuzla alakası yok.Bu kitap daha çok belirttiği gibi arayış serisi yani boşluğa düşmüş,inançsızlığa düşmüş kişiler için yazılmış bir kitap.Yazarın gerçek öykülerini süsleyerek bizlere anlatıyor.Benim çok hoşuma gittiğini söylemeliyim.

   Bir Allah'a inanmayan aslında inanmak isteyip ama içine kurt düşmüş arkadaşıma almıştım.Onda baya etkisi olduğunu söyleyebilirim.5 vakit namazını kılmıyor ama inanıyor en azından. :) Sonra bende merak edip okudum.Gerçekten etkileyici olmuş.

PDF İNDİRMEK İÇİN= Buraya tıklayın aslında yoğun istek üzerine veriyorum.Normalde bu emek hırsızlığı olduğunu sakın unutmayın!



SİZ DAHA ÖNCE BU KİTABI OKUDUNUZ MU? :)












Devamını Oku