29 Mayıs 2014 Perşembe

Matematik Dersini Sevmek İçin Neler Yapılabilir? -Bölüm 11

                  BİLGİLERİ PAYLAŞMAK İÇİN HARİKA BİR GÜN DAHA
Matematikte başarılı olmak istiyorsanız onu sevmelisiniz.Ne kadar sevgi o kadar başarı :)

1-)Sistemli çalış:Matematik dersinde başarılı olmak isteyen bir öğrenci sistemli ve düzenli çalışma alışkanlığına sahip olmalıdır.Sistemli ve düzenli çalışmayan öğrenci çalıştığı konuları anlamayacaktır.Bu da onun dersi sevmemesine sebep olacaktır.


2-)Eğlenerek çalış:Matematikten zevk almak için çalışmana eğlence katmalısın.Para ile ilgili problemlerde kendini iş adamı yerine koy.Alan hesaplamaları ile ilgili problemlerde inşaat mühendisi ol.Sürekli eğlenerek çalış.Bu senin matematiğini sevmen için çok önemli bir etken olacaktır.


3-)İyi yönlerini gör:Bir kişiyi sevmiyorsak onun iyi yönlerini bir türlü göremeyiz.Evlilikte de böyledir.Evlenmeden önceki dönemde sevgilisinin gözleri kişi içine en güzel gözdür.Onu oturuşu kalkışı mükemmeldir.Hele hitabeti harikadır.Bir gün evlenirler.Zamanla anlaşmazlıklar işin içine girer.Bir müddet sonra onun konuşmaları bağırma gibi,gelir oturup kalkışları rahatsızlık verici olur.
Matematikten zevk almak için de onun güzel yanlarını gör.İşine yaramaz diye düşünme.İşe yarayacağı yerleri düşün.


4-)Kendine telkinde bulun: ''Matematiği seviyorum çalışırsam başarırım'' gibi olumlu ve motivasyon sağlayacak cümleler kurarak beynini onu sevmeye zorla.



Aklından bunu mu geçirdin?:
'' ben sevmiyorum,yine de başarısız olmak benim kaderim mi?

Cevabı:Sevmemek senin en doğal hakkındır.Mesela ben elektrik faturasını ödemeyi hiç sevmiyorum.Hem param gidiyor hem de kuyrukta bekleyerek zamanım.Ama ödemediğim de elektrikler kesiliyor.Sevmesem de,istemesem de yapmak gidip faturayı ödüyorum.Sonradan kolay yollarını buldum.Mesela otomatik ödeme vs. gibi :) gördüğünüz gibi her şeyin bir kolay iyi yönü var.Matematiğinde iyi yönlerini görürseniz onu sevmeye başlarsınız.





1 yorum: